3.021 de elevi din clasele a IX-a și a XII-a din Republica Moldova au participat, pentru prima dată, la evaluarea națională a competențelor digitale. Dintre aceștia, 1.928 de elevi au atins un nivel avansat de competențe, în timp ce 810 s-au calificat la nivel intermediar, 210 la nivel elementar, iar doar 77 nu au reușit să atingă un nivel minim de competență. În mod remarcabil, 3 elevi au obținut punctajul maxim de 100 de puncte.
Prezentarea Rezultatelor
Rezultatele acestei evaluări inedite au fost dezvăluite astăzi în cadrul unui eveniment găzduit de Ministerul Educației și Cercetării, cu sprijinul Agenției Naționale pentru Curriculum și Evaluare (ANCE) și al companiei internaționale BRIO. Profesorul Dragoș Iliescu de la Universitatea din București și Daniel Iancu, expert în analiza datelor, au prezentat raportul acestor testări.
Angajamente și Obiective
„Testarea competențelor digitale și prezentarea raportului reprezintă un pas important în modernizarea proceselor de evaluare și consolidarea alfabetizării digitale”, a afirmat ministrul Educației și Cercetării, Dan Perciun. „Ministerul își reconfirmă angajamentul de a extinde și dezvolta aceste evaluări.”
Lilia Ivanov, directoarea ANCE, a subliniat necesitatea transformării digitale în educație, „nu doar pentru a înțelege tehnologia, ci și pentru a o utiliza corect și responsabil”.
Cadrul de Evaluare
Testarea s-a realizat pe baza celor cinci arii din Cadrul European de Competențe Digitale – DigComp 2.2: alfabetizare în informații și date, comunicare și colaborare, creare de conținut digital, securitate digitală și rezolvare de probleme.
Evenimentul a adunat experți educaționali și evaluatori naționali și internaționali, inclusiv directori ai instituțiilor desemnate Centre de testare și coordonatori.
Accesul la Raport
Raportul complet privind testarea competențelor digitale ale elevilor poate fi consultat pe site-ul Agenției Naționale pentru Curriculum și Evaluare, oferind un instrument valoros pentru educatori și factori de decizie politică în adaptarea programelor educaționale la cerințele moderne.