Un grup de părinți întorși recent din diaspora s-a reunit cu ministrul Educației și Cercetării, Dan Perciun, pentru a discuta provocările integrării copiilor în sistemul educațional din Republica Moldova. În cadrul discuțiilor, părinții au relatat diverse experiențe privind integrarea școlară a copiilor.
Probleme de Integrare și Propuneri de Soluții
Principalele dificultăți întâmpinate vizează diferențele între curriculumurile din străinătate și cel național, complexitatea programelor de studii și provocările legate de materiile umaniste, cum ar fi limba română, istoria, și geografia.
O soluție propusă de Ministerul Educației constă în introducerea unui program dedicat studiului limbii române pentru copiii familiilor întoarse din străinătate, dar și pentru copiii străinilor care locuiesc în Moldova. Acest program are scopul de a facilita adaptarea și integrarea elevilor în sistemul de învățământ local.
„Cunoaștem că una dintre cele mai mari provocări este studierea limbii române. De aceea, am propus modificarea Codului Educației pentru a asigura cadrul necesar organizării programelor de studiere a limbii române pentru copiii reveniți din diaspora, care să faciliteze integrarea acestora în școlile din Republica Moldova”, a subliniat ministrul Dan Perciun.
Inițiativele Părinților și Răspunsul Ministerului
Părinții au avansat propuneri variate pentru sprijinirea integrării, inclusiv implementarea unor măsuri suplimentare de suport educațional. Autoritățile au arătat deschidere față de aceste sugestii, menționând că vor fi considerate în contextul revizuirii și adaptării politicilor educaționale pentru diaspora.
Aceste discuții reflectă eforturile continue de a îmbunătăți recepția și integrarea copiilor reveniți din diaspora, un obiectiv important având în vedere numărul mare al cetățenilor moldoveni care trăiesc sau au trăit în străinătate. Integrarea eficientă a acestor copii este esențială pentru dezvoltarea lor personală și educațională.